Διακοσμητική η διαδικασία αμοιβαίων μεταθέσεων;

Με αφορμή ένα έγγραφο (Αρ.Πρωτ Φ.11.2/3152, Ημ/νία: 22/04/2008) που έφτασε πολύ πρόσφατα στα σχολεία (ή έστω το αντιληφθήκαμε πολύ πρόσφατα λόγω Πάσχα), αποφάσισα να ασχοληθώ λίγο ακόμη με τη διαδικασία των αμοιβαίων μεταθέσεων.

Μιας και δεν έχω εικόνα τι γινόταν προηγούμενες χρονιές μου έκανε εντύπωση ότι το έγγραφο αυτό ήρθε να αναιρέσει άλλο έγγραφο (βλ. π.χ. αυτό της Δ/νσης Βθμιας Λασιθίου ) που είχε αποσταλεί νωρίτερα σχετικά με τη διαδικασία αυτή, και ουσιαστικά παράτεινε την προθεσμία υποβολής αιτήσεων για αμοιβαία μετάθεσης πέρα από αυτής των 15 ημερών μετά την ανακοίνωση των μεταθέσεων μέχρι την 8/5/2008.

Θα μου πείτε για το συμφέρον των εκπαιδευτικών είναι μια τέτοια παράταση.
Όμως:
α) Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχα με το αντίστοιχο τμήμα του ΥπΕΠΘ για τη Β’θμια Εκπαίδευση αμέσως μετά την ανακοίνωση των μεταθέσεων για μια τέτοια περίπτωση φρόντισαν να με αποθαρρύνουν μιας και δεν θα «προλάβαινα να συγκεντρώσω τα δικαιολογητικά» εντός 10 ημέρων όπως ορίζει το αντίστοιχο ΠΔ (μιας και επρόκειτο για μια ιδιαίτερη περίπτωση που απαιτούσε όμως συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ πρώτα). Ίσως και να προλάβαινα να προχωρήσω στη διαδικασία δεδομένης δεδομένης της παραπάνω παράτασης.

β) Εκτός από τα παραπάνω ..αντιφατικά, δεν υπάρχει κάποια επίσημη διαδικασία που να διευκολύνει την επαφή των αμοιβαία ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών. Βεβαίως πρόκειται για μια αποκεντρωμένη και δυναμική διαδικασία που απαιτεί τη συμμετοχή των ίδιων των εκπαιδευτικών. Αρκετές άλλες πρωτοβουλίες επιχειρούν να καλύψουν το παραπάνω κενό και να βοηθήσουν αλλά ο κατακερματισμός και η ανομοιομορφία στην καταχώρηση της πληροφορίας (π.χ. από τη μορφή κειμένου σε απλές στατικές σελίδες μέχρι χρήση «κλειστής» σε τρίτους βάσης δεδομένων) τις αποτρέπουν από το να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών.

Μερικές από τις προσπάθειες:

  • Edra.gr – Υπηρεσία αμοιβαίων μεταθέσεων
  • ΟΛΜΕ
  • metataxeis.gr
  • Εκπαιδευτική πύλη
  • Η ένταξη μιας τέτοιας λειτουργικότητας στο υπάρχον πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου αλλά και η «εκμετάλλευση» των προτιμήσεων των εκπαιδευτικών που επιθυμούν μετάθεση για τον εντοπισμό ζευγαριών νομίζω είναι επιβεβλημένη. Παρόλα αυτά δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια τέτοια πρόθεση:

    ΘΕΜΑ: «Απάντηση σε ερώτημα».
    Απαντώντας στο από 31-03-2008 ερώτημά σας που εστάλη ηλεκτρονικά στο τμήμα μας, σας ενημερώνουμε ότι:

    Το ηλεκτρονικό σύστημα επεξεργασίας των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών Α΄θμιας και Β΄θμιας Εκπαίδευσης διαχειρίζεται η Διεύθυνση Λειτουργικής Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων του ΥΠΕΠΘ. Για την εξαγωγή των μεταθέσεων ο σχετικός αλγόριθμος συνυπολογίζει τα μόρια, τις προτιμήσεις και τα κενά ανά κλάδο και ειδικότητα.

    Όσον αφορά τις αμοιβαίες μεταθέσεις, αυτές διενεργούνται σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 8 και 10 του Π.Δ. 50/96 (ΦΕΚ 45Α΄), όπως τροποποιήθηκαν από τις διατάξεις των άρθρων 7 και 9 του Π.Δ. 100/97 (ΦΕΚ 94Α΄).

    Προς το παρόν δεν υπάρχει πρόβλεψη και δυνατότητα χρήσης του υπάρχοντος ηλεκτρονικού συστήματος για αυτόματο εντοπισμό των πιθανών αμοιβαίων μεταθέσεων.
    Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ

    Το επόμενο βήμα θα μπορούσε να είναι να ζητηθούν τα στοιχεία των προτιμήσεων εκπαιδευτικών (να αποχαρακτηριστούν από «ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα» και να χρησιμοποιηθούν ως ένα σύνολο για να δοκιμαστούν διάφοροι αλγόριθμοι που θα λαμβάνουν υπόψη και την παράμετρο αυτή.

    Αφού η ΟΛΜΕ δεν κάνει κάποια προσπάθεια να «στήσει» ένα πληροφοριακό σύστημα που θα καλύψει το κενό μήπως θα μπορούσε να βοηθήσει προς την κατεύθυνση αυτή;

    8 thoughts on “Διακοσμητική η διαδικασία αμοιβαίων μεταθέσεων;

    1. Όντως το metataxeis.gr κάνει αρκετά καλή δουλειά με το forum και το δυναμικό χαρακτήρα του site.
      Το πρόβλημα είναι ότι οι αμοιβαίες μεταθέσεις των εκπαιδευτικών είναι μια κάπως ιδιαίτερη διαδικασία που δεν καλύπτεται αυτή τη στιγμή από τις επιλογές που σου δίνονται. Για παράδειγμα, εκτός από το νομό που σε ενδιαφέρει θα πρέπει να καθορίσεις και την περιοχή (Α,Β,Γ κλπ) μέσα στο νομό όπου έχεις οργανική θέση. Πάντως έχεις δίκιο ότι φαίνεται η υποδομή του metataxeis.gr να είναι πιο κοντά από όλους σε αυτό που είχα στο μυαλό μου και σίγουρα θα προσπαθήσω να επικοινωνήσω μαζί τους και να τους θέσω τα παραπάνω πριν καταφύγω σε μια εκ βάθρων νέα κίνηση/υλοποίηση σαν κι αυτή που έκανε ο φίλος Γιώργος (aka seadog) όταν δεν τον κάλυπταν οι ..υπάρχουσες λύσεις.

    2. απλά το metataxeis.gr αναφέρεται στο σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων. Πάντως θέτεις το θέμα πολύ εύστοχα και καλό θα ήταν να τους το αναφέρεις μπας και συμπεριλάβουν και τις περιοχές.

    3. Η επίσημη απάντηση από το metataxeis.gr:

      Θα τεθεί το θέμα στην ομάδα του metataxeis.gr και δεν βλέπω το λόγο να μην το υλοποιήσουμε.
      Αλλωστε το πρόβλημα δεν είναι η υλοποίηση αλλά περισσότερο το ταίριασμα με ένα vortal
      που αφορά το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων.

      Άμεση η απάντηση σχετικά με την υλοποίηση αλλά βασικό θέμα είναι η ευχρηστία του κάτι που για την περίπτωση της -portal- προσέγγισης του metataxeis.gr θα πρέπει να περιμένουμε…

      Εξάλλου υπάρχει και το θέμα της πίεσης προς το υπουργείο να «δώσει» τα σχετικά στοιχεία των προτιμήσεων …

    4. Παράθεμα: Μοντελοποίηση αναγκών εκπαιδευτικού δυναμικού « Λίγο από όλα

    5. Παράθεμα: Αρχική διαβούλευση για “Απλούστευση Διαδικασιών Ενιαίου Φορέα Διοικητικής Υποστήριξης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας ΕκπαίδευσηςR

    6. Παράθεμα: Αρχική διαβούλευση για “Απλούστευση Διαδικασιών Ενιαίου Φορέα Διοικητικής Υποστήριξης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας ΕκπαίδευσηςR

    Σχολιάστε

    Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

    Λογότυπο WordPress.com

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Twitter

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Facebook

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Google+

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Σύνδεση με %s