Συγκριτικές μετρήσεις επισκεψιμότητας – Μονοπώλιο το Alexa;

Από όσα γνωρίζω, σήμερα υπάρχουν δύο μεγάλες κατηγορίες μετρήσεων της επισκεψιμότητας σε έναν ιστοτόπο:

  • οι καταγραφικές, όπου καταγράφονται ένα προς ένα τα στοιχεία κάθε επισκέπτη και
  • οι δημοσκοπικές, όπου μελετάται ένα δείγμα χρηστών και από αυτό συνάγονται συμπεράσματα για το σύνολο των χρηστών.
    Οι πληροφορίες αυτές είναι ιδιαίτερα χρηστικές για τους online-διαφημιστές και από αρκετά νωρίς έχουν απασχολήσει και τον ελληνικό χώρο (κυρίως μέσω των σχετικών μετρήσεων του in.gr που το κατέτασαν στο πρώτο σε επισκεψιμότητα και κάποιων αμφιβολιών που ετίθεντο αρχικά).

    Εκτός από την αποτελεσματική προώθηση μιας διαφήμισης σε συγκεκριμένη κατάλληλη ομάδα-στόχο, φτερά στον τομέα των analytics δίνει και η ανίχνευση τάσεων (όπως πχ προσπαθεί να κάνει το Google Trends αλλά στο πεδίο των αναζητήσεων). Και είναι βέβαια η διαθεσιμότητα τέτοιων πρωτογενών στοιχείων που δίνει την τεράστια αξία σε ιστοτόπους όπως το Facebook ή το MySpace και η ανάγκη για επεξεργασία του τεράστιου όγκου πληροφοριών που ανεβάζει την αναζήτηση λύσεων σαν αυτών που προσφέρει η Aster.

    Για απλή καθημερινή χρήση πάντως οι επιλογές για συγκριτικές μετρήσεις (δλδ δεν μιλάμε για τις ανάγκες ανάλυσης της κίνησης ενός συγκεκριμένου ιστοτόπου που λύσεις σαν το Google Analytics φαίνεται να καλύπτουν πλήρως) δεν φαίνονται και πάρα πολλές. Η εξής μία ουσιαστικά: το Alexa το οποίο μάλιστα πρόσφατα ενέταξε και άλλα στοιχεία πέρα από την toolbar, τεχνική που το είχε κατατάξει στην κατηγορία των -ενδεικτικών περισσότερο – δημοσκοπικών μετρήσεων.
    Για την ώρα, ένας βασικός ανταγωνιστής του, το compete.com εμμένει στην καταγραφή μόνο της κίνησης στις ΗΠΑ (και στους διεθνώς φιλοξενούμενους ελληνικούς ιστοτόπους κατ’ επέκταση) δίνοντας έμφαση σε πρωτογενή δεδομένα τέτοια ώστε να μπορεί να χαρακτηριστεί καταγραφικό και να κερδίσει έτσι σε αξιοπιστία.

    Κάτι μου λέει, όμως, ότι, δεν μπορεί, θα υπάρχει και κάτι άλλο πέρα από την «ελληνική» κατάταξη του Alexa για να έχει κανείς μια εικόνα για το τι ακριβώς γίνεται. Ξέρει κανείς τίποτα παραπάνω;

    Advertisements
  • Σχολιάστε

    Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

    Λογότυπο WordPress.com

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Twitter

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Facebook

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Google+

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Σύνδεση με %s