Τι σου κάνει όμως το «άνοιγμα» μιας αγοράς…

kteo-banner1

Εντυπωσιάστηκα χτες που ψάχνοντας για το πότε θα πρέπει να περάσει από περιοδικό τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ) το αυτοκίνητό μου (σαν καινούριο που είναι είχα να ασχοληθώ πολύ καιρό με το τι γίνεται στο συγκεκριμένο πεδίο), διαπίστωσα ότι έχω πολλές επιλογές. Και δε μιλάω μόνο για το πού θα γίνει αυτό! (Ας μην ανατρέξω τώρα στις εποχές – όχι πολύ καιρό πριν, μόλις 5 χρόνια – που σε όλη τη δυτική Κρήτη υπήρχε μόνο ένα ΚΤΕΟ κι αυτό στο Ρέθυμνο ενώ εγώ έμενα στα Χανιά – ευτυχώς που ήταν κοντά από το σπίτι στο χωριό μου…)

Πλέον έχεις να επιλέξεις μεταξύ πολλών ΚΤΕΟ (κρατικών και ιδιωτικών), το πώς θα κλείσεις ραντεβού (τηλεφωνικά, όλο το 24ωρο πολλές φορές, μέσω web φόρμας κλπ), τη μέρα που μπορείς να εξυπηρετηθείς (ακόμη και Σάββατο!) κ.ο.κ.

kteo-sched

Δυστυχώς, όμως, ακόμη δεν υπάρχει η δυνατότητα να μάθει κανείς «πότε περνάει από ΚΤΕΟ» μιας και «λόγω ελλειπούς πληροφόρησης από τις Νομαρχίες της περιφέρειας, ο έλεγχος καλύπτει επί του παρόντος οχήματα με αριθμό κυκλοφορίας που εκδόθηκε μόνο στο Ν.Αττικής», όπως αναφέρεται σε πολλούς ιστοτόπους ιδιωτικών ΚΤΕΟ.

Τουλάχιστον στην περίπτωση τη δική μου ενημερώθηκα – στα μέσα βέβαια του τρέχοντος μήνα- από τον καλά στημένο ιστοτόπο της νομαρχίας Χανίων για το ότι έχει προγραμματιστεί ο έλεγχος για το μήνα αυτό. Ας ελπίσουμε να μην ισχύει το «ένα μήνα πριν ραντεβού», που αναφέρεται εκεί γιατί τότε υπάρχει περίπτωση να βγει κανείς εκτός προθεσμίας όσο κι αν προσπαθήσει να είναι εντάξει στις υποχρεώσεις του.

Όλα αυτά με κάνουν να πιστεύω πως στη συγκεκριμένη περίπτωση το «άνοιγμα» της αγορά στην ιδιωτική πρωτοβουλία έκανε καλό τόσο ως προς την εξυπηρέτηση όσο και ως προς το ουσιαστικό κομμάτι της ασφάλειας (βέβαια ίσως να υπάρχει αντίλογος για τις συνθήκες δουλειάς και για τη μείωση των ..τυχερών – μπορεί να σχολιάσει κανείς αν έχει κάποιες άλλες πληροφορίες).

Για να δούμε αν θα συνεχίσω να το πιστεύω αυτό όταν πια θα έχει τελειώσει όλη αυτή η διαδικασία…

dsc01239

2008-01-28 UPDATE : Οι θετικές εντυπώσεις διατηρήθηκαν..Περισσότερα σε σχόλιο…

2 thoughts on “Τι σου κάνει όμως το «άνοιγμα» μιας αγοράς…

  1. Το δικό μου αυτοκίνητο ήταν να περάσει από ΚΤΕΟ τον 09.2007 και ακόμα δεν! Τότε το είχα φέρει από την Κρήτη στην Τρίπολη, το είχα πάει για τα service του, είχα αγκαρέψει τον πατέρα, αλλά τζίφος.
    – Τι αριθμό έχετε? ΤΡΕ? Ακόμα είμαστε στο ΤΡΑ! Πάρτε ένα χαρτί που να λέει πως δε φταίτε εσείς, να είστε οκ σε περίπτωση που σας σταματήσει η τροχαία. Και να έρχεστε κάθε 6 μήνες για καινούριο χαρτί ή για να τσεκάρετε αν είναι η σειρά σας.
    Αυτά δια στόματος ΚΤΕΟ Αρκαδίας. Μετά το αυτοκίνητο έφυγε και ξαναήρθε, εγώ έφυγα και ξαναήρθα, ο πατέρας μου πήρε ακόμα 2 χαρτιά 6/μήνου και το αυτοκίνητο εν ολίγοις, 1.5 χρόνο μετά δεν έχει περάσει από ΚΤΕΟ.
    Νομίζω πως εδώ και κάμποσο καιρό (δεν έχω ιδέα πόσο) έχει ανοίξει ΙΚΤΕΟ στο νομό, παίζει δηλαδή να είμαι και παράνομη τώρα. Πρέπει οπωσδήποτε να ασχοληθώ πάλι με το θέμα! Θα σε ενημερώσω αν τα κατάφερα🙂

  2. Οι θετικές εντυπώσεις διατηρήθηκαν (χωρίς να σημαίνει αυτό ότι δεν υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης).
    Αν είσαι στην ώρα σου (τα ραντεβού εξάλλου έχουν «βήμα» προσέλευσης ακόμη και ανά 5 λεπτά!), περνάς από την υποδοχή, δίνεις άδεια κυκλοφορίας και ταυτότητα για ταυτοποίηση του ραντεβου και δημιουργία φακέλου και προχωράς για να παραδώσεις τα κλειδιά του αυτοκινήτου προς έλεγχο. Όσο το τιμόνι καλύπτεται με προστατευτικό (αλλά όχι και το κάθισμα όπως στα περισσότερα συνεργεία) εσύ περνάς με το φάκελο από τη γραμματεία και από εκεί σε ένα σχετικά άνετο (αλλά όχι και τόσο καθαρό) χώρο αναμονής.
    Μετά από 20 λεπτά η διαδικασία έχει τελειώσει και σου ανακοινώνονται τα -όποια- ευρήματα και παρατηρήσεις.

    Η όλη διαδικασία υποστηρίζεται από φορητές συσκευές μεταφοράς μετρήσεων, σύστημα μηχανογράφησης, το οποίο έχει αναπτυχθεί από τμήμα της εταιρίας (!) αλλά και διαρκή επικοινωνία με το Πληροφοριακό Σύστημα του ΥΜΕ, μέσω web services API (παρακαλώ!). Μάλιστα η συγκεκριμένη απόπειρα ήταν από τις πρώτες (αν όχι η πρώτη). Αντιγράφω από την 6η σελίδα του 21ου τεύχους InfoSoc:

    Τα πρώτα web services στο ελληνικό Δημόσιο

    Για τις ανάγκες ελέγχου και εποπτείας του νεοσύστατου θεσμού των Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (Ιδιωτικά ΚΤΕΟ), το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών δημιούργησε -για πρώτη φορά στο ελληνικό Δημόσιο- διαδικτυακές υπηρεσίες (Web Services) για την ανταλλαγή δεδομένων με τα πληροφορικά συστήματα των επιχειρήσεων των ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Το σύστημα αναπτύχθηκε στην τεχνολογία Microsoft .ΝΕΤ από το Εργαστήριο Συστημάτων Βάσεων Γνώσεων και Δεδομένων (www.dblab.ece.ntua.gr) της Σχολής Ηλεκτρ. Μηχ. & Μηχ. Η/Υ και του ΕΠΙΣΕΥ του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Το σύστημα παρέχει στις επιχειρήσεις των ιδιωτικών ΚΤΕΟ διαδικτυακές ηλεκτρονικές υπηρεσίες για λήψη και υποβολή XML μηνυμάτων (eXtensible Markup Language messages).

    Στο όλο έργο πάντως – έστω και εκ των υστέρων – θα πρέπει να έχει εμπλακεί και το σχετικό έργο του ΟΠΣ Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.

    Πέρα από την …ηλεκτρονική υποδομή πάντως, οι βασικές προδιαγραφές για τις γραμμές ελέγχου των ΙΚΤΕΟ έχουν αρκετά χρόνια ιστορίας (από το 2002).

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s