Μαθαίνω να σερφάρω δημιουργικά και με ασφάλεια

sid2009 Μπόλικες οι εκδηλώσεις -σε πολλές πόλεις της Ελλάδας- αυτές τις ημέρες σχετικά με το «ασφαλές σερφάρισμα» με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (10 Φεβρουαρίου).

Εγώ βρέθηκα στο εκπαιδευτικό σεμινάριο «Ημέρες Γνώσης» με τον τίτλο «Μαθαίνω να σερφάρω δημιουργικά και με ασφάλεια» που διοργάνωσε ο Ελληνικός Κόμβος Ασφαλούς Διαδικτύου στην αίθουσα της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης / Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας σε συνεργασία με την Ομάδα Δράσης για την Ψηφιακή Ασφάλεια (χωρίς όμως να μου έχει γίνει απόλυτα ξεκάθαρη η σχέση τους).
dsc01265
Τα θέματα των παρουσιάσεων ήταν σωστά επιλεγμένα ώστε να αναδειχθούν οι διάφοροι κίνδυνοι που υποβόσκουν από την απρόσεχτη χρήση ή/και κατάχρηση της διαδικτυακής περιήγησης αλλά και γενικότερα της χρήσης του υπολογιστή (π.χ. για παιχνίδια). Έγινε αναφορά σε παθολογικές καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν (όπως π.χ. εξάρτηση/εθισμό), όπως αυτές διερευνώνται (μαζί με τη σχέση τους με άλλες προβληματικές καταστάσεις όπως η διάσπαση προσοχής, υπερκινητικότητα SDQ κ.α.) από τη Μονάδα Εφηβικής Υγείας του νοσοκομείου «Αγλαϊα Κυριακού» αλλά και σε συνήθεις -πια- περιπτώσεις ηλεκτρονικού εγκλήματος, όπως αυτές προκύπρουν από την εμπειρία του Σώματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ.

Πέρα από τις ενημερωτικές δράσεις (προς την κατεύθυνση της πρόληψης), στις οποίες κλήθηκαν να συμμετάσχουν και οι εκπαιδευτικοί μέσω της ένταξης διαφόρων δραστηριοτήτων στο μάθημά τους, στο τέλος παρουσιάστηκαν και οι πρωτοβουλίες για την αυτορρύθμιση (εισηγ. ο κ.Νίκος Φρυδάς) και το «καθάρισμα» του διαδικτύου πριν υπάρξει ανάγκη για επιβολή κάποιου αυστηρού (=ανελεύθερου) ρυθμιστικού πλαισίου, που όμως θα μετατρέπει τη «δημιουργική αλάνα σε ένα στείρο παιδότοπο», μέσω προτάσεων στάθμισης των συγκρουόμενων αγαθών προς το νομοθέτη ή/και τη δυνατότητα αναφοράς του όποιου ύποπτου περιστατικού μέσω της ελληνικής ανοιχτής γραμμής για το παράνομο περιεχόμενο στο Διαδίκτυο (εισηγ. η κ. Μελιτίνη Χριστοδουλάκη).

Μια πολύ εύστοχη σειρά πρωτοβουλιών που καλό είναι να συνεχιστεί και να επεκταθεί και με επιπλέον δραστηριότητες (που όμως απαιτούν επιπλέον ..χρόνο ή έστω κάποιες θυσίες στη στείρα «ύλη») και στα σχολεία…

H εικόνα είναι από τον ευρωπαϊκό οργανισμό ins@fe.