Ο πόλεμος ανάμεσα στο εύρος και στο βάθος

Το θέμα της ένταξης στην κλίμακα του Εθνικού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων (και κατ’ επέκταση στην αντίστοιχη του ευρωπαϊκού EQF) είναι αρκετά επίκαιρο και έχει προκαλέσει …πολεμικές ενέργειες μεταξύ των φορέων εκπαίδευσης όλων των επιπέδων (από Πολυτεχνεία, Πανεπιστήμια και ΤΕΙ μέχρι ΙΕΚ και ΕΕΣ).

Αυτό που παρατηρώ είναι ότι δίνεται μια υπερβολική -για τις ανάγκες της εποχής- έμφαση στην έννοια του «βάθους» αγνοώντας την έννοια της «ευρύτητας».

Για να μην παρεξηγηθώ, δεν προτείνω να φτάσουμε να …αποθεώσουμε το «(πολύ) λίγο από (π)όλ(λ)ά» που ..αναλύω εδώ) αλλά όσο να ‘ναι η διεπιστημονικότητα (κατά το ..διαθεματικότητα) έχει κερδίσει έδαφος και πολλά από τα αντικείμενα σπουδών μετασχηματίζονται διαρκώς προσπαθώντας να ξεπεράσουν τα παραδοσιακά στεγανά μεταξύ επιστημονικών και επαγγελματικών πεδίων.

Υπό το πρίσμα αυτό, η δεύτερη διάσταση (του οριζόντιου άξονα του παραπάνω σχήματος) φαίνεται να αποκτά ιδιαίτερο νόημα! (Εντάξει, ας μην πάμε για την ώρα σε ..τρίτη και ..τέταρτη διάσταση,ε; …). Κάπως πρέπει να αποτυπωθεί αυτή η προσέγγιση στο καινούριο πλαίσιο προσόντων, στα σχεδιαζόμενα επαγγελματικά περιγράμματα μέχρι και στις διαδικασίες αναθέσεων καθηκόντων, διδασκαλίας κλπ. Μια πρόταση θα ήταν να μπορεί κανείς να κατατάσσεται σε πολλαπλά πεδία με διαφορετικούς συντελεστές/βάρη (βλ. επίπεδα/υποεπίπεδα) μέσω της ίδιας διαδικασίας «πιστοποίησης»…
Άλλη άποψη κανείς;

One thought on “Ο πόλεμος ανάμεσα στο εύρος και στο βάθος

  1. Πέτρο, εδώ ο περισσότερος κόσμος (κάνει ότι) σπουδάζει για να βρει δουλειά. Ποιος ενδιαφέρεται πραγματικά για την ποιότητα της εκπαίδευσης που λαμβάνει? Και πόσοι είναι διατεθειμένοι να συνεχίσουν να «εκπαιδεύονται» αφού πιάσουν μια πρώτη δουλειά?
    Συμφωνώ απόλυτα με ότι γράφεις, μια ευρεία εκπαίδευση όμως προϋποθέτει πολύ περισσότερο χρόνο και προσπάθεια από την πλευρά του εκπαιδευόμενου σε σχέση με ένα παραδοσιακό πτυχίο. Πόσοι μπορούν και πόσοι θέλουν? Με την επιβολή δεν γίνεται δουλειά….

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s