Διαθέσιμη η μετάφραση του CS Unplugged

Πριν από λίγο έλαβα ένα μήνυμα από τον κ Κωστή Μουσαφείρη, ο οποίος, τηρώντας την υπόσχεσή του μετά από παλιότερο ερώτημά μου, με ενημέρωσε για τη διαθεσιμότητα της μετάφρασης του αρκετά γνωστού εισαγωγικού βιβλίου πληροφορικής για παιδιά (και όχι μόνο) με τίτλο CS Unplugged.

Η μετάφραση μπορεί πλέον να βρεθεί στο site του Συλλόγου, όπου δραστηριοποιείται ο ίδιος στο σύνδεσμο «Πληροφορική διασκεδάζοντας» και να αξιοποιηθεί τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από γονείς.


Στα θετικά, ακόμη, το γεγονός πως το συγκεκριμένο σύγγραμμα εκδίδεται κάτω από την άδεια Creative Commons ενώ προτείνεται η χρήση εφαρμογών ελεύθερου λογισμικού για την ανάγνωση του αρχείο PDF (μέσω του
http://pdfreaders.org/).

Το εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του αρχικού συγγράματος είναι ότι -σχεδόν- όλες οι δραστηριότητες μπορούν να γίνουν χωρίς την απαίτηση πρόσβασης σε ΗΥ (από εκεί και ο ίδιος ο τίτλος του αρχικού πονήματος – Unplugged).

Πιστεύω ότι, ειδικά με την είσοδο μαθήματος ΤΠΕ στο Δημοτικό και με τις απανωτές -ακόμη κι από επίσημα χείλη- απόπειρες ταύτισης της Πληροφορικής με τις δεξιότητες χειρισμού ΗΥ, πρέπει να αγκαλιαστεί από τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής (και όχι μόνο) εδώ στην Ελλάδα, αξιοποιώντας τις προτεινόμενες δραστηριότητες αλλά και εμπλουτίζοντάς τις, ώστε να αναδειχθεί η Επιστήμη της Πληροφορικής και η προσφορά της στην επίλυση προβλημάτων και στη μεθοδολογία προσέγγισής τους.

Προς την κατεύθυνση του συνεργατικού εμπλουτισμού των δραστηριοτήτων ή της ενημέρωσης για νέες, μπορεί να βοηθήσει το σχετικό Google Group .

Θα προσπαθήσω να εξοικονομήσω κάποιο χρόνο ώστε να ασχοληθώ και να μπορέσω να επανέλθω με κάποιες εποικοδομητικές παρατηρήσεις (μέχρι τότε, η αγαπημένη μου δραστηριότητα; Το παιχνίδι με το πορτοκάλι!🙂 )

2 thoughts on “Διαθέσιμη η μετάφραση του CS Unplugged

  1. >>Πιστεύω ότι, ειδικά με την είσοδο μαθήματος ΤΠΕ στο Δημοτικό και με τις απανωτές -ακόμη κι από επίσημα χείλη- απόπειρες ταύτισης της Πληροφορικής με τις δεξιότητες χειρισμού ΗΥ, πρέπει να αγκαλιαστεί από τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής (και όχι μόνο) εδώ στην Ελλάδα, αξιοποιώντας τις προτεινόμενες δραστηριότητες αλλά και εμπλουτίζοντάς τις, ώστε να αναδειχθεί η Επιστήμη της Πληροφορικής και η προσφορά της στην επίλυση προβλημάτων και στη μεθοδολογία προσέγγισής τους<<

    Συμφωνώ!! Αυτός είναι ο στόχος!

  2. Πολύ χαίρομαι Κώστα που συμφωνούμε.
    Ελπίζω σε εσένα τουλάχιστον να δίνεται η ευκαιρία να τα εφαρμόζεις και στην πράξη.

    Πολύ θα ήθελα να δω εμπειρίες πώς εφαρμόζει κανείς τις συγκεκριμένες δραστηριότητες κι αν έχει «επινοήσει» άλλες σχετικές για να κάνει πιο κατανοητές τις διάφορες έννοιες που συναντά κανείς στα πλαίσια του μαθήματος…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s